Betoni­ponttonit

Yleistä

Betoniponttonit ovat ruiskubetonitekniikalla valmistettuja kestäviä betoniponttoneja. Rakenne perustuu polystyreenisydämen ympärille ruiskutettuun muovikuitubetoniin, jonka kestävyys on varmistettu kuumasinkityllä teräsverkolla. Päällyskansi on myös betonia ja jokaiseen kylkeen on kiinnitetty törmäyslista kiinnityslaitteita ja lisävarusteita varten. Betoniponttonien käyttötarkoitus on kesämökkilaiturit, uimalaiturit, venelaiturit, aallonmurtajat jne. Varastomalleiksi valmistamme kahta erikokoista betoniponttonia.

PIKKU-ESTERI HINTA 600,00 € +rahti

Pikku-Esteri mitat ja tekniset tiedot

Koko: 2140 mm x 1340 mm
Korkeus: 450 mm
Kantavuus: n. 650 kg
Syväys: 150 mm
Oma paino: n. 450 kg

ISO-ESTERI HINTA 1 400,00 € +rahti

Iso-Esteri mitat ja tekniset tiedot

Koko: 2580 mm x 2180 mm
Korkeus: 650 mm
Kantavuus: n. 2000 kg
Syväys: n. 300 mm
Oma paino: n. 1200 kg

Ruisku­betoni­ponttonin valmistus

Ruiskubetoniponttonin valmistus alkaa styrox-palojen leikkaamisella oikeaan muotoon. Kun oikea muoto on saavutettu, styrox-sydän verkotetaan teräsverkolla ja vahvistetaan kulmista kuumasinkityillä teräksillä. Tämän jälkeen ponttonin reunaan kiinnitetään reunalista painekyllästetystä puusta. Seuraavaksi onkin vuorossa ponttonin ruiskubetonointi. Ponttonin alapuoli ruiskubetonoidaan muovikuituisella ruiskubetonilla ponttonin koosta riippuen noin 2-6 cm:n vahvuiseksi. Kun betoni on kuivunut ponttoni käännetään oikein päin ja sille valetaan kansi. Kannen kuivuttua ponttoni onkin valmis käyttöön.

Isot, painavat ponttonit, valmistetaan hieman eri tavalla. Niille valetaan ensin pohja, jonka päälle styrox-palat sovitetaan ja verkotetaan. Tämän jälkeen kiinnitetään reunalista ja ruiskubetonoidaan ponttonin sivut ja valetaan kansi päälle. Isot ponttonit vahvistetaan teräksin ja betonilla tietyin välimatkoin ponttonin kestävyyden varmistamiseksi. Lossien kalturiponttonit ovat lisäksi varustettu sähkölämmityksellä, ponttonin päältä ja sivuilta, jään kertymisen estämiseksi.